Woningen en onroerendgoed

diensten woning Maashorst notarissen

Levering

De notariële akte van levering

Onroerend goed, dus ook een woning, moet worden geleverd via een notariële akte, die bij het Kadaster wordt ingeschreven. Op basis van de koopovereenkomst wordt de notariële akte van levering gemaakt.

Uitgebreid onderzoek

Als notaris onderzoeken we allereerst de bevoegdheid van de verkoper om de woning te leveren: is de verkoper wel eigenaar, is hij niet failliet, onder curatele of bewind gesteld? Daarnaast doen we uitgebreid onderzoek naar de juridische staat van de verkochte woning. De woning moet onbezwaard worden overgedragen, dus zonder dat daarop nog hypotheekrechten of beslagen rusten. Daarnaast kunnen aan de woning bijzondere rechten en verplichtingen verbonden zijn, denkt u bijvoorbeeld aan een saneringsplicht bij vervuilde grond, of een recht van uitweg. Dergelijke bijzondere rechten en verplichtingen hebben vaak verstrekkende gevolgen. Het is daarom belangrijk dat hier goed onderzoek naar wordt gedaan, voordat de levering plaatsvindt. Alleen zó weet de koper wat hij koopt.

Inschrijving bij het Kadaster

Nadat de notariële akte van levering is getekend, wordt deze ingeschreven bij het Kadaster. Pas na deze inschrijving is de eigendom van de woning overgegaan op de koper. En kunnen we als notaris de koopsom uitbetalen aan de verkoper.

HEEFT U NOG VRAGEN? OF ADVIES NODIG?

Vraag het aan een van onze specialisten op het gebied van woning en onroerendgoed. U kunt ons bereiken op telefoonnummer
0486 - 462 614.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Verstandige keuzes, snel en accuraat vastgelegd voor nu en volgende generaties

Neem contact met ons op:

    Het kantoor is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.